Více než měsíc strávil na odborné stáži v Centroprojektu Jakub Holšán, student marketingových komunikací. „Firma míří správným směrem. Nechce zůstat stát a má chuť inovovat,“ říká na závěr stáže s tím, že sám by se chtěl některých navržených firemní akcí zúčastnit.
Jakube, mohl jsi v některých věcech srovnat vědomosti ze školy a z praxe?
Ano, během všech brainstormingů a při strategickém plánování.
Jak jsi vnímal Centroprojekt, když jste se dvěma kolegyněmi vyhrál talentovou soutěž?
O Centroprojektu jsem nevěděl nic, při prvním kontaktu jsem jí vnímal jako firmu, která má ujasněné cíle a na trhu je dobře ukotvená.
Co tě na stáži nejvíce překvapilo?
Myslím, že v Centroprojektu probíhá změna vnímání komunikace k zákazníkům a světu okolo. Dříve se spoléhalo na odbornou prezentaci konkrétní činnosti, že dobrá práce se přece prodá sama.
Ale dnes je potřeba ukazovat schopnosti firmy mnohem více a širší cílové skupině. Takže je tady pro markeťáka opravdu na čem pracovat.
Co jsi měl všechno na starosti? Jaké zkušenosti si vážíš nejvíc?
K mým aktivitám patřily: pomocné činnosti při oslavách 90. výročí Centroprojektu, textařina některých článků na web, zpracování kalendáře firemních akcí na rok 2016, brainstormingy na různá zadání, činnosti spojené s naší kampaní pro copyzlin.cz, ale i příprava vánočních dárků pro firemní partnery.
Přínosné pro mě bylo všechno, viděl jsem, jak taková firma marketingově funguje.
Jedním z tvých úkolů bylo navrhnout firemní akce. Mají se kolegové na co těšit? Kterou bys nejraději realizoval ty?
Kolegové se mají rozhodně na co těšit. Líbí se mi, že i projekční kancelář má ambice pro zaměstnance takové akce připravit a uskutečnit.
Osobně bych si nejvíc přál zrealizovat výjezdní teambuildingový workshop a badmintonový turnaj, ale velký úspěch by mohl sklidit i výlet do vinného sklípku.
Co pro tebe byla největší výzva?
Textařina článků o Centroprojektu.
Kolik času jsi tady konkrétně strávil?
Cca 50 hodin.
Můžeš i nám dát zpětnou vazbu. Dokážeš říct, kde máme možnost se zlepšit?
Je vidět, že firma míří správným směrem. Nechce zůstat stát a má chuť inovovat. Pozitivně hodnotím i kladný přístup vedení společnosti k zaměstnaneckým iniciativám. Iv otázce financí, kde vedení jiných firem pořádání takových akcí nepodporuje a šetří každou korunu, Centroprojekt moudře investuje sám do sebe a to se mu v budoucnu vyplatí.
Osobně bych se zaměřil na zlepšení komunikace se zaměstnanci a rozhodně bych se zamyslel nad firemními prostory. Chápu, že je to složité, pokud je společnost v nájmu a není vlastníkem prostor. Zkusil bych najít jiné řešení než je to současné. Firma by měla být v jednom, maximálně dvou patrech a výhledově bych doporučil rekonstrukci budovy.
Určitě doporučuji spolupráci se studenty-projektanty, kteří by mohli vnést do firmy čerstvý vzduch.
Kdybys měl shrnout stáž v jedné větě, co bys řekl?
Vyzkoušel jsem si pár marketingových nástrojů a byla to cenná zkušenost.
Jak hodnotíš celou stáž? Doporučil bys takovou zkušenost i dalším studentům?
Celkově hodnotím stáž pozitivně, probíhala pod taktovkou Víti Macha, marketingového manažera firmy, jemuž tímto děkuji. Dalším studentům stáž v této projekční firmě doporučuji, ale zároveň říkám, že to není pro každého. Přeci jen vám to zabere nějaký čas na úkor brigád a studia.
Na druhou stranu získáte reálné zkušenosti a kontakty. Centroprojekt se sice v tuto chvíli nemůže v atraktivitě srovnávat s marketingovými firmami (z mého pohledu studenta marketingu), nicméně se nadechuje k velké jízdě a o to víc toho můžete vymyslet právě vy!
Na konci stáže: Centroprojekt je plný historie a úspěchu. Jen to není vidět
Před Jakubem u nás na stáži strávila měsíc Karolína Pilátová. Podívejte se, jak ona hodnotila svou stáž v tomto článku.