Posledním studentem, který u nás strávil stáž v rámci soutěže Talent marketingových komunikací, byla Anna Kremláčková. Jak hodnotí celou stáž, co bylo největší výzvou a jak jsme jí zbořili iluze?
Aničko, strávila jsi u nás cca 6 týdnů. Tomu ale předcházela talentová soutěž.
Je to tak, do Centroprojektu jsem se dostala skrze Talent marketingových komunikací, během kterého jsme společně s Karolínou Pilátovou a Jakubem Holšánem zpracovávali zadání právě pro Centroprojekt.
Všichni tři jsme se rozhodli, že využijeme příležitost absolvovat tuto stáž a já pomyslně uzavírám kruh všech tří stáží, na kterých jsme se tu postupně vystřídali.
S jakými pocity jsi na stáž přicházela? Co tě za tu dobu nejvíc potěšilo?
Většinou jdu do všeho po hlavě a razím přístup, že zkusit se má všechno. A stejně tak jsem přistoupila k možnosti stáže v Centroprojektu, ač zaměření společnosti je poměrně daleko od toho, čemu bych se ráda po studiu věnovala.
V konečném důsledku jsem právě díky tomu mohla nahlédnout do úplně jiných sfér, což je určitě zajímavá zkušenost.
Dohodli jsme se, že tvá stáž rozhodně nebude nošením kávy. Co jsi hlavně dělala?
To se vyplnilo a k nošení kávy opravdu nedošlo. Hlavní náplní mé stáže bylo SEO, tedy optimalizace obsahu především webových stránek tak, aby měly co nejlepší pozici v internetových vyhledávačích. Naučila jsem se pracovat s mnohými online nástroji a rozšířit své znalosti a rovnou je i aplikovat v praxi.
Jsem ráda, že se jednalo o komplexní a ucelenou práci, od analýzy až po samotnou implementaci některých mých poznatků. Člověk je rád, že nedělá věci pro nic za nic a vidí rovnou výsledky své práce.
Určitě i dalším stážistům mohu je doporučit, aby přišli s jasnou představou, na co se chtějí zaměřit a co se chtějí naučit. Je pak možné sladit očekávání obou stran a hlavně z toho vytěžit maximum toho, co využijí v budoucnu.
Co pro tebe bylo největší výzvou?
Porozumět oboru a prostředí, ve kterém Centroprojekt působí. Abych mohla jakkoliv hodnotit a upravovat obsah komunikace Centroprojektu, musela jsem nejdříve porozumět pojmům, problematice s tím spojené a hlavně odlišnému smýšlení lidí v tomto oboru.
Také bylo docela náročné vžít se do role zákazníka, respektive investora či partnera, na kterého celá komunikace Centroprojektu cílí.
Co pro tebe bylo nejzajímavější během celé stáže?
Zřejmě věci, které se mé práce dotýkaly spíše nepřímo. Konkrétně např. zjištění, jakým způsobem může být marketing, ale i celková chuť cokoliv měnit a posouvat dál, vnímána ve firmě takové velikosti s tak dlouhou tradicí.
Je vidět, že spoustu lidí stále žije v dříve běžné představě, že co je dobré, to se prodá samo. To už dnes bohužel povětšinou neplatí. Jde o to přehodit si pomyslnou výhybku v hlavě a být otevřený změnám a inovacím.
Člověk by měl stále zpochybňovat, jak co dělá a zda by to nešlo dělat lépe. Někdy jsem měla pocit, že část zaměstnanců se bojí vyjet ze zajetých kolejí. Úspěch podle mě leží právě mimo ně a fandím všem, kteří to tak v Centroprojektu vidí.
Máš nějakou zpětnou vazbu i pro nás?
Jsem opravdu ráda, že se Centroprojekt snaží otevřít studentům. Věřím, že i vy to vidíte stejně, že je to win-win situace, při které se student lecčemu přiučí a do firmy přinese svěží vítr do plachet a přinese pohled zvenku.
Děkuji moc Vítkovi Machovi, který byl mým mentorem a věnoval mi spoustu času a předal mnoho poznatků a možná i zbořil pár iluzí, které jsem měla.
Jaké iluze máš na mysli?
Konfrontace toho, na co člověka připraví škola a na co ne, jak funguje spolupráce s dalšími vnějšími entitami, které se podílí na vzniku různých materiálů a podobně, že na i straně firmy může kreativní činnost zastávat taky velký díl a člověk se jen netopí v tabulkách.
Určitě bych zmínila i to, že mi došlo, že člověk může sice absolvovat x různých školení či seminářů, aby to ale neskončilo položené v šuplíku, musí se člověk na danou věc zaměřit a věnovat jí poměrně dost času.
Jinými slovy, že asi nikdy nejde dělat všechno a má tedy smysl se už během školy začít profilovat nějakým užším směrem.
Dokážeš shrnout stáž ve třech větách?
Myslím, že to zvládnu i ve třech slovních spojeních. Zkušenost, praktické dovednosti, rozšíření obzorů.
Poslední pracovní úkol – co bys o nás řekla, abys motivovala další studenty na stáž?
Nezalekněte se, že jde o projekční kancelář a inženýrsko-dodavatelskou společnost, ve výsledku se zde naučíte to stejné, ne-li mnohem více, než v možná vašemu životu bližším oboru.
I z hlediska marketingu se jedná o odvětví, které až teď opouští přístup „však to budeme dělat dobře, lidi si to řeknou a to stačí”.
Proto může i vaše činnost přinést velkou změnu a vidíte reálné výsledky práce, což jen tak někde nezakusíte.
Přístup k vám, jako k stážistce/stážistovi je navíc od začátku postaven opravdu tak, že jde o reálnou zkušenost a praxi, ne o pouhou výpomoc a otročinu v kanceláři.
Na stáži: nezůstat stát, ale mít chuť inovovat
Druhým stážistou v rámci Talentu marketingových komunikací byl Jakub Holšán. Co pro něj bylo největší výzvou a co by rád realizoval ze svých nápadů najdete zde.
Na konci stáže: Centroprojekt je plný historie a úspěchu. Jen to není vidět
Před Jakubem u nás na stáži strávila měsíc Karolína Pilátová. Podívejte se, jak ona hodnotila svou stáž v tomto článku.